Přílohy 

Statut povodňové komise města Ústí nad Labem

Úvod  Předchozí  Další   Tisk této stránky
a)K plnění úkolů ochrany před povodněmi na území města Ústí nad Labem zřídila Rada města Ústí nad Labem (dále jen Rada města) usnesením ze dne 20.4.1994 pod. č. 113/94, Povodňovou komisi města Ústí nad Labem (dále jen komise). Předsedou komise je v souladu s § 78, odst. zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), v platném znění, primátor Města Ústí nad Labem. Další členy komise, včetně místopředsedy a tajemníka jmenuje a odvolává Rada města
b)Komise je povodňovým orgánem v době povodně. V době mimo povodeň vykonává funkci povodňového orgánu na území města Ústí nad Labem, odbor životního prostředí - oddělení mimořádných situací Magistrátu města Ústí nad Labem. Komise spolupracuje s povodňovými komisemi městských obvodů Ústí nad Labem, které mj. metodicky řídí a koordinuje jejich činnost. V případě, že povodňová komise není zřízena, tuto činnost zajišťuje Rada městského obvodu.
c)Komise je podřízena Povodňové komisi obce s rozšířenou působností - Ústí nad Labem, (dále jen PK ORPÚL). V případě, že komise vlastními silami není schopna zajistit řízení ochrany před povodní na území města Ústí nad Labem, může v souladu s §. 77, odst. 7 zák. č. 254/2001 Sb., požádat PK ORPÚL o převzetí řízení ochrany před povodní. V tom případě zůstává komise dle § 77, odst. 8 zák. č. 254/01 Sb., nadále činná a provádí ve své územní působnosti opatření podle Povodňového plánu města Ústí nad Labem (dále jen povodňový plán) v koordinaci s PK ORPÚL nebo podle jejích pokynů. PK ORPÚL může převzít řízení ochrany před povodněmi také z vlastní iniciativy. V takovém případě je povinna oznámit komisi čas převzetí a rozsah povinností, které bude komise dále plnit (dle § 77 odst. 8 zák. č. 254/2001 Sb.).
d)Pokud dojde k vyhlášení krizového stavu podle zák. č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně změně některých zákonů (krizový zákon), v platném znění, přejímá řízení ochrany před povodněmi příslušný orgán krizového řízení, tj. Krizový štáb Města Ústí nad Labem.

Komise v rámci zabezpečení úkolů při ochraně před povodněmi vykonává činnosti podle Povodňového plánu města Ústí nad Labem, a to zejména:

a)organizuje, řídí, koordinuje a ukládá opatření na ochranu před povodněmi na území města Ústí nad Labem podle Povodňového plánu města Ústí nad Labem a v případě potřeby vyžaduje od orgánů, právnických a fyzických osob osobní a věcnou pomoc,
b)vyhlašuje a odvolává stupně povodňové aktivity v rámci územní působnosti,
c)zajišťuje v době povodně nutnou hygienickou a zdravotní péči, organizuje náhradní zásobování, dopravu a další povodní narušené funkce na území města Ústí nad Labem,
d)v době povodně činí opatření a vydává příkazy k zabezpečení řízení ochrany před povodněmi, v odůvodněných případech i nad rámec platných povodňových plánů s tím, že v takových případech musí neprodleně uvědomit dotčené osoby. Tyto příkazy nejsou rozhodnutím podle správního řádu,
e)spolupracuje se všemi povodňovými orgány organizací dalších právních subjektů a povodňovými orgány správců toků na území města Ústí n. L.,
f)projednává a předkládá návrhy na změny a doplňky Povodňového plánu města Ústí nad Labem a podílí se na jeho aktualizaci.

K zajištění činnosti komise v době povodně jsou její členové nebo jiné osoby na její příkaz za účelem provádění záchranných a zabezpečovacích prací oprávněni vstupovat v nezbytném rozsahu na cizí pozemky a do objektů. Orgány státní správy a jiné orgány jsou povinny komisi pomáhat na její výzvu při zajišťování ochrany před povodněmi.

a)Komise města Ústí n. L. se schází k projednávání potřebných opatření podle povodňové situace v souladu s Povodňovým plánem města Ústí nad Labem, případně na základě úkolů stanovených PK ORPÚL nebo krizového štábu. Mimo období povodní se schází k projednání organizačních a jiných závažných otázek k zabezpečení ochrany před povodněmi.
b)Jednání komise dle potřeby svolává předseda, nebo jím pověřený zástupce:
- z vlastní iniciativy
- na žádost alespoň 3 členů komise
- z příkazu nadřízených orgánů
c)Všichni členové komise mají povinnost zúčastnit se jednání komise.
d)Komise je minimálně pětičlenná a usnáší se nadpoloviční většinou hlasů svých členů. V případě rovnosti hlasů je rozhodující hlas předsedy komise.
e)Sídlem komise je Magistrát města Ústí nad Labem. V případě potřeby může být jednání komise svoláno do jiného místa.
a)Předsedou komise je dle § 78 zák. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů, primátor Města Ústí nad Labem.
b)Řídí práci komise, koordinuje její činnost s činností komisí městských obvodů a PK ORPÚL a zodpovídá za dodržování Povodňového plánu města Ústí nad Labem.
c)Informuje představitele města a radu (popř. zastupitelstvo) o vývoji povodňové situace a o provedených opatřeních.
d)Může činit neodkladné opatření, hrozí-li nebezpečí z prodlení. Tato opatření předkládá dodatečně komisi ke schválení.

Tento Statut nabývá platnosti dnem schválení v Radě města Ústí nad Labem.

Mgr. Jan Kubata, v.r.
náměstek primátora
města Ústí nad Labem

Mgr. Petr Gandalovič, v.r.
primátor města
Ústí nad Labem

 

Soubor: p--statut.htm