Žádost o informace
Poskytování informací
Informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím (dále jen „zákon“) jsou poskytovány v souladu s ustanoveními tohoto zákona. Povinně zveřejňované informace jsou zveřejňovány na úřední desce a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Za poskytnutí těchto informací odpovídá Kancelář tajemníka. Informace na základě žádosti poskytuje za MmÚ právní odbor. Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může být žadatel odkázán na zveřejněnou informaci. Pokud bude žadatel trvat na přímém poskytnutí zveřejněné informace, je povinností mu vyhovět. Zveřejňování informací poskytnutých na žádost na webových stránkách města zabezpečuje právní odbor.
Písemná žádost o informace
Za písemnou žádost se považuje žádost, ze které je zřejmé:
- že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu zákona
- kdo ji činí (fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště; právnická osoba uvede název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla); adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa
- komu je určena
Den podání
Žádost je podána dnem, kdy ji příjemce obdržel:
- osobně - do podatelny MmÚ, adresa: Velká Hradební 8, 401 00, Ústí nad Labem
- prostřednictvím internetu na e-mailovou adresu e-podatelny magistrátu: podatelna.magistrat@mag-ul.cz
- prostřednictvím datové schránky
- poštou
Ode dne podání běží lhůty pro vyřízení žádosti, které stanovuje zákon. Není-li ze žádosti zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu zákona, neobsahuje-li žádost adresu pro doručování, případně není-li elektronická žádost podána na adresu elektronické podatelny, není žádostí ve smyslu zákona. O tomto bude žadatel písemně vyrozuměn (samozřejmě, nechybí-li adresa pro doručování). MmÚ v tomto případě bude postupovat dle jiného právního předpisu, do jehož působnosti takové podání spadá, např. správní řád.
Evidence žádostí
Písemné žádosti o informace jsou evidovány na právním odboru určenou osobou. V evidenci je sledován zejména způsob a termín vyřízení.
Odvolání
Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat odvolání do 15 dnů od doručení tohoto rozhodnutí. Odvolání se podává písemně (doručí se osobně nebo poštou) do podatelny MmÚ anebo v elektronické podobě. Právní odbor předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
Formuláře
- Žádost o poskytnutí informace (.pdf, 353 kB)
Sazebník
- Sazebník úhrad za poskytování informací (.pdf, 458 kB)