Ústí nad Labem se zapojí do vzniku nové destinační společnosti pro České středohoří

Ústí nad Labem se zapojí do vzniku nové destinační společnosti pro České středohoří
1.7.2025
Statutární město Ústí nad Labem se bude společně s Litoměřicemi a Ústeckým krajem podílet na vzniku Destinační společnosti České středohoří – nového spolku, který si klade za cíl posílit cestovní ruch v tomto turisticky zajímavém regionu. Společnost by měla začít fungovat v září letošního roku, sídlo bude mít v prostorách vznikajícího Kulturně kreativního centra v Litoměřicích.

 

Založení spolku schválila zastupitelstva všech tří zakládajících partnerů. Společně s ostatními zakládajícími členy bude město financovat chod společnosti – pro rok 2025 je z ústeckého rozpočtu vyčleněna částka 500 tisíc korun. Stejným dílem přispějí Litoměřice, zatímco kraj vloží dva miliony korun.

Nově zakládaný spolek nahradí dřívější destinační agenturu. Cílem společnosti je nastavit pevné základy a profesionální vedení cestovního ruchu v Českém středohoří. Jejím úkolem je také sjednotit a systematicky rozvíjet turistické aktivity v tomto regionu.

„České středohoří je klenotem Ústeckého kraje a zaslouží si profesionální a jednotnou prezentaci, která zvýší jeho atraktivitu pro turisty z Česka i ze zahraničí. Vznik destinační společnosti vítám jako klíčový krok k tomu, abychom potenciál tohoto jedinečného regionu plně využili,“ uvedl hejtman Ústeckého kraje Richard Brabec.

„Vznik nové destinační společnosti vnímáme jako příležitost spojit síly a dát cestovnímu ruchu v regionu jasný směr, silné zázemí a společně posunout turistický rozvoj o výrazný krok dál. Společnost bude také partnerem pro přeshraniční spolupráci především v rámci Euroregionu Elbe/Labe,“ uvedl náměstek primátora města Ústí nad Labem Tomáš Vlach.

Destinační společnost bude zajišťovat kompletní marketing a propagaci turistické oblasti České středohoří – od správy webu a sociálních sítí přes tvorbu propagačních tiskovin až po účast na veletrzích a akcích. Dále koordinovat rozvoj a marketing turistických produktů, jako je např. Labe jako vodní cesta, Turistické stezky zemí hradů, propojení či rozšíření stávajících návštěvnických balíčků a dalších produktů v rámci destinace. Zároveň bude v její kompetenci propagace a obnova značení Labské stezky i ostatních cyklotras, zajišťování propagace regionálních produktů a komunikace s držiteli certifikace. V neposlední řadě bude hrát klíčovou roli ve spolupráci s partnery napříč sektory a distribuci materiálů do informačních center i k provozovatelům služeb.