TISKOVÁ ZPRÁVA

17.9.2025

 

Tisková zpráva Rady města Ústí nad Labem 15. 9. 2025

 

1. Vyhlášení veřejné zakázky – Výstavba na pozemcích Bloku 004 v Ústí nad Labem

Rada města schválila vyhlášení veřejné zakázky na výstavbu na pozemcích Bloku 004 formou zadávání koncese. Zároveň radní pověřili společnost Seidel Jankanič, advokáti s.r.o., ke všem administrativním úkonům souvisejícím s veřejnou zakázkou, vyjma úkonů vyhrazených zadavateli.

Cílem koncesního řízení je uzavření úplatných smluv, kterými zadavatel:

  • zadá dodavateli zhotovení stavby na definovaném Bloku 004;
  • poskytne protiplnění spočívající v právu brání užitků vyplývajících z provozování stavby, která bude výsledkem poskytnutých stavebních prací, konkrétně v příjmu z nájemného od zadavatele a od komerčních nájemců;
  • přenese na dodavatele provozní riziko spojené s bráním užitků vyplývajících z provozování stavby.

Zakázka je bez dopadu na rozpočet, jedná se o koncesi – dodavatel nedostane zaplaceno za stavební práce, ale jeho odměnou bude možnost využívat a získávat příjmy z provozu stavby. Objekt, pro jehož realizaci je podkladem hmotová studie, po 30 letech přejde do vlastnictví města za 1 000 Kč.

 

2. Rozpočtové opatření FO – investiční dotace pro MO město z Ústeckého kraje

Ústí nad Labem získalo od Ústeckého kraje dotaci pro MO – město ve výši 1 400 000 Kč na vybudování přístřešků kontejnerových stání. Proto Rada města schválila příslušné rozpočtové opatření. Přístřešky by měly být hotové do 31. 12. 2025.

 

5. RO MP – Program 2025 na podporu JSDHO a ostatních složek IZS – zapojení dotace

Město získalo od Ústeckého kraje dotaci ve výši 231 000 Kč na projekt Detekce zvukových událostí. Finanční spoluúčast města na tomto projektu je 26 320 Kč. Městská policie za tyto finanční prostředky nakoupí 4 detektory zvuku SED (Sound Event Detector). Nákup je považován za klíčový krok k zajištění bezpečnosti a ochrany majetku ve městě. Jedná se o pokročilý systém s umělou inteligencí a strojovým učením. Slouží k detekování a rozpoznání nežádoucích hlukových událostí, mezi které patří například výstřely, křik či vysoké hladiny hluku. Technologie poskytuje téměř okamžité upozornění na potenciální hrozby, zkracuje průměrnou dobu zaznamenání události záchrannými složkami ze 7 minut na méně než 5 vteřin. Tato rychlost reakce nejen zvyšuje šance na záchranu životů, ale také výrazně přispívá k prevenci kriminality, neboť hrozby mohou být identifikovány a řešeny okamžitě. Díky vysoké přesnosti systému je možné eliminovat falešné poplachy a efektivně využívat zdroje, což činí celkové   zabezpečení města výrazně efektivnějším. Termín realizace projektu byl stanoven do 31. 10. 2026.

 

8. Cenové podmínky placeného stání

Na území města Ústí nad Labem dochází od 1. 10. 2025 k rozšíření placeného stání, a to o parkoviště Ladova. Jedná se o parkoviště v ulici Mezní (pouze parkoviště u odbočky do ulice Ladova). Na tomto parkovišti bude zavedeno placené stání od pondělí do pátku od 7:00 do 18:00 hodin a v sobotu od 7:00 do 13:00 hodin. Rezidenti z bytových domů v ulici Svojsíkova a Muchova, jejichž bydliště je zmíněno v cenových podmínkách placeného stání, si mohou zakoupit rezidentní kartu. Nákup je možný přes internet, nebo osobně v Cyklocentru města Ústí nad Labem. Krátkodobé stání lze zakoupit přes SM nebo přes aplikaci ParkSimply Ústí nad Labem. Rada města s ohledem na toto rozšíření schválila cenové podmínky placeného stání motorových vozidel na území města Ústí nad Labem. 

 

11. RO ODM – úvěr ČS a.s.

Radní schválili rozpočtové opatření ve výši 28 885 860 Kč z investiční rezervy Finančního odboru na realizaci dvou akcí. Finance ve výši 10 000 000 Kč budou využity na rekonstrukci části Stříbrnického potoka mezi poštou a mostem Dr. E. Beneše, která bude navazovat na již soutěženou rekonstrukci. K zajištění projektové dokumentace a následné realizaci akce Plynofikace budou využity finance ve výši 18 885 860 Kč. Jedná se o investiční akce financované z úvěru od ČS a.s.

Bodem se bude dále zabývat Zastupitelstvo.

 

15. Záměr pronájmu nebytových prostor areál Hoření – Policie ČR

Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje z důvodu rekonstrukce svých prostor požádalo město Ústí nad Labem o pronájem prostor v areálu Hoření,
a to od 1. 1. 2026. Rada města schválila záměr pronájmu za následujících podmínek:

  • prostor v části budov A, B a C a celkové výměře cca 4 028,90 m2,
  • prosté nájemné ve výši minimálně 1 600 000 Kč/rok,
  • pronájem na dobu neurčitou s výpovědní lhůtou 3 měsíce s užíváním od 1. 1. 2026,
  • nájemce bere na vědomí plánovanou rekonstrukci areálu s pravděpodobným zahájením v průběhu roku 2027,
  • účel pronájmu je zajištění činnosti policejních složek,
  • nájemce zajistí na vlastní náklady veškerou obvyklou údržbu a úklid,
  • bezdlužnost nájemce vůči statutárnímu městu Ústí nad Labem.

16. Nabytí části pozemku p. č. 2229 v k. ú. Ústí nad Labem od SPÚ – Revitalizace aleje ul. Elišky Krásnohorské

Rada města souhlasila s nabytím části pozemku p. č. 2229 o výměře cca 7 mza účelem napojení lávky a zpevněné pochozí plochy v rámci revitalizace aleje ul. Elišky Krásnohorské. Současným vlastníkem pozemku je Česká republika – Státní pozemkový úřad.

 

20. Žádost o poskytnutí peněžních prostředků z Fondu pro záchranu a rozvoj Zoologické zahrady Ústí nad Labem

Radní souhlasí s uvolněním 49 368 000 Kč z Fondu pro záchranu a rozvoj Zoologické zahrady Ústí nad Labem. Finanční prostředky budou využity například na revitalizaci výběhu nilgau, na úpravy 1. patra pavilonu Exotária, pasportizaci, monitoring a čištění kanalizace, opravu dílen, demolici pavilonu opic, nákup nákladního auta s kontejnerovým nosičem, nákup traktoru či na výměnu a servis tepelných čerpadel geotermálního vytápění. Bodem se bude zabývat Zastupitelstvo.

 

22. Projekt Fotovoltaika Ústí nad Labem – uzavření Smlouvy č. 7241400121
se SFŽP

Radní schválili uzavření smlouvy o poskytnutí podpory se Státním fondem životního prostředí České republiky v rámci Programu financovaného z prostředků Modernizačního fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Cílem spolupráce je realizace projektu Fotovoltaika Ústí nad Labem, jehož předmětem je snížení emisí skleníkových plynů a zvýšení podílu obnovitelných zdrojů energie na konečné spotřebě energie. Fotovoltaika bude instalována na střechách dvou budov, a to na střeše Domova pro seniory Severní Terasa a na objektu Jeslí v Mezní ulici. Město na tento projekt již získalo dotaci ve výši 1 785 562 Kč, předpokládaná celková cena je 5 305 925 Kč. S realizací projektu se počítá v roce 2026 a financování tak bude zařazeno do návrhu rozpočtu pro rok 2026.

 

23. Výběrové řízení na jednatele/ku Divadla města Ústí nad Labem s.r.o. – jmenování komise pro otevírání obálek a komise pro výběrové řízení
Rada města jmenovala komisi pro otevírání obálek pro výběrové řízení na funkci jednatele/ky Divadla města Ústí nad Labem, které bylo vyhlášené 8. 7. 2025, v tomto složení:

předseda komise:

  • Ing. Věra Nechybová, náměstkyně primátora,

členové:

  • PhDr. Ing. Petr Nedvědický, primátor města,
  • Bc. Martina Žirovnická, vedoucí odboru MOSRI,
  • Bc. Martina Čmejlová, vedoucí odboru ŠKS.

Radní zároveň jmenovali komisi pro výběrové řízení na funkci jednatele/ky Divadla města Ústí nad Labem v tomto složení:

předseda komise:

  • Ing. Věra Nechybová, náměstkyně primátora,

členové:

  • PhDr. Ing. Petr Nevědický, primátor města
  • Bc. Martina Žirovnická, vedoucí odboru MOSRI
  • Bc. Martina Čmejlová, vedoucí odboru ŠKS
  • Ing. Jan Kvasnička, ředitel Kulturního střediska města Ústí nad Labem,
  • Mgr. Michal Somoš, ředitel Činoherního studia města Ústí nad Labem,
  • Jiří Přibyl, umělecký šéf opery a operety Moravského divadla a Moravské filharmonie
  • Ing. Petr Kazík, Ph.D., ředitel Slezského divadla Opava,
  • Ing. BcA. David Gerneš, ředitel Moravského divadla a Moravské filharmonie.

tajemník komise pro otevírání obálek a komise pro výběrové řízení:

  • Ing. Radka Jakoubková, vedoucí PTO OMOSRI.

 

28. Dodatek č. 2 ke smlouvě o dílo č. 1437/2024 k podlimitní veřejné zakázce Cyklostezka Milada – PDSP

Radní schválili uzavření dodatku k veřejné zakázce Cyklostezka Milada – PDSP na prodloužení termínu dokončení projektové dokumentace do 31. prosince 2025. Na základě jednání s Krajským úřadem Ústeckého kraje se podařilo vyjednat prodloužení termínu pro podání žádosti o dotaci na realizaci cyklostezky na Miladu až do 6. ledna 2026. Prodloužení termínu je nezbytné kvůli požadavkům dotčených orgánů a správců území, což má přímý vliv na časovou náročnost zpracování projektové dokumentace. Povodí Ohře požádalo o doplnění projektové dokumentace o hydrologický posudek pro plánované přemostění řeky Bíliny. Dále je třeba vyřešit technické a majetkoprávní záležitosti spojené s umístěním konzolové lávky, která má být připevněna na most ve vlastnictví Správy a údržby silnic Ústeckého kraje.

 

29. Rozpočtové opatření OMOSRI a FO – Snížení energetické náročnosti ZŠ Mírová

Rada města souhlasila s rozpočtovým opatřením ve výši 50 000 000 Kč. Finanční prostředky budou využity na snížení energetických nákladů ZŠ Mírová. Jedná se o projekt, v rámci kterého dojde ke komplexnímu zateplení obvodových plášťů a střech, výměně výplní otvorů včetně klempířských prvků, úpravě odvětrání kanalizace a instalačních šatech vyústěných nad střechu. Součástí projektu je také nové LED osvětlení ve vybraných učebnách a chodbách, instalace vzduchotechniky do učeben a výměna stávající v tělocvičně a kuchyni, modernizace systému vytápění či instalace fotovoltaiky. Město žádalo o podporu z Národního plánu obnovy. S ohledem na složitost projektu, který zatím nebyl zahájen a na skutečnost, že Plán národní obnovy končí už v červnu 2026, není možné projekt plně dokončit do nejzazšího termínu dle vypsané výzvy, proto bylo odstoupeno od této podpory. Město podá žádost o podporu do Operačního programu Spravedlivá transformace.
Bodem se bude zabývat Zastupitelstvo.

 

32. Rozpočtová opatření KP a FO

Rada města schválila rozpočtové opatření Kanceláře primátora ve výši 1 500 000 Kč na zajištění skalního masivu v Čajkovského ulici. V červenci 2025 došlo k utržení velkého skalního bloku v ulici Čajkovského. Uvolněnou horninu naštěstí zachytily již instalované bariéry. V důsledku vydatných letních dešťů však došlo k výraznému zhoršení stability svahu a vznikl havarijní stav. Aby byla zajištěna bezpečnost obyvatel a majetku v dané oblasti, bylo nezbytné provést okamžitá sanační opatření zejména odtěžení převislého skalního bloku a všech uvolněných kamenů v okolí a následné zajištění skalního masivu.