Reakce primátora na článek v ÚD

Reakce primátora na článek v ÚD
25.2.2011
Vážená redakce, musím se důrazně ohradit proti článku zveřejněném v Ústeckém deníku pod názvem „Mandík se opevnil před Ústečany“.

   Tento titulek není objektivním zobrazením skutečnosti a já jej považuji za nepravdivý.

V první řadě bych chtěl uklidnit Ústečany – Magistrát města Ústí nad Labem je stále veřejnou budovou s volným přístupem, což platí i o tzv. primátorském křídle. Skleněné dveře, stejně tak jako docházkový systém či kamery zde byly řadu let, jediným rozdílem oproti minulosti je skutečnost, že občan musí ve 3. patře před skleněnými dveřmi zazvonit. Poté bez problémů vejde a příslušný pracovník se mu začne věnovat.

Důvody k tomuto opatření, jež nijak neomezuje pohyb osob a neztěžuje jejich přístup ke mně ani k mým kolegům, hledejme na počátku loňského listopadu, tedy ještě před mým zvolením do funkce. Bývalá Rada města na svém posledním zasedání zrušila z důvodu dosažení úspor Kancelář primátora a já jsem začal svůj úřad vykonávat bez nejbližšího týmu lidí, což je situace, ve které žádný můj předchůdce nebyl a nikomu ji rozhodně nepřeji. S restrukturalizací bohužel úzce souvisí i činnost recepce na prahu primátorského úřadu, jež byla dříve obsazena dvěma pracovnicemi. Dnes je na této pozici pouze jedna a ta má na starost ještě administrativní a servisní činnosti. Nemůže se tedy okamžitě příchozí veřejnosti věnovat a já si z logických důvodů nepřeji, aby občané po 3. patře „bloudili“ a hledali někoho, kdo jim pomůže. Situaci jsme se rozhodli vyřešit tím, že zvonek před skleněnými dveřmi na příchozího člověka upozorní a ten, kdo mu přijde otevřít, se jej zeptá, co potřebuje, případně poradí, na koho se obrátit.

Nechci kritizovat své předchůdce. I přesto si však můžeme položit otázku, zda redukce počtu zaměstnanců (zrušení Kanceláře primátora), byla dobrým rozhodnutím. V těchto dnech si stavím svůj tým a stálá recepční služba je minimálně důvod k zamyšlení.

Vít Mandík