Fáze projektu

1. Etapa: Podkladové studie k zadání územního plánu

Před vypracováním samotného návrhu územního plánu bylo nutno zpracovat podkladové studie, ze kterých vyplynula řada informací o městě. Tyto informace sloužili pořizovateli při zpracování návrhu zadání územního plánu, aby zadání zohledňovalo jednak požadavky obce, veřejnosti, dotčených orgánů a dále taktéž limity v území, rozvojový potenciál města atd.

  • Průzkumy a rozbory – analytická část dostupná zde

2. Etapa: Návrh zadání nového územního plánu Ústí nad Labem

Pořizovatel ve spolupráci s určeným zastupitelem připravil návrh zadání, který stanovuje cíle, rozsah a metodologii. Návrh zadání slouží jako východisko pro celý proces tvorby územního plánu a může se od něj v pozdějších fázích mírně odchýlit. Hlavním účelem zadání je specifikovat požadavky na zpracování územního plánu. Návrh zadání obsahuje požadavky obce, požadavky vyplývající z nadřazené dokumentace, z územně analytických podkladů obce a kraje. Návrh zadání byl následně projednán s veřejností, s dotčenými orgány státní správy a oprávněnými investory. Na základě výsledků projednání byl návrh zadání následně upraven a doplněn o požadavky vyplývající z projednání. Upravený návrh zadání byl poté předložen Zastupitelstvu města k projednání. Zastupitelstvo města následně schválilo Zadání Územního plánu Ústí nad Labem s prvky regulačního plánu.

Je nutno zdůraznit, že schválené zadání územního plánu nepředstavuje "zakonzervovaný" dokument, kterého je nutné se dogmaticky držet a který by striktně omezoval veškeré další kroky, ale jde o dokument, který lépe řečeno vymezuje okruh problémů a požadavků, které mají být v územním plánu prověřeny a zohledněny. Může se jednat jak o obecné požadavky, tak i o zcela konkrétní řešení problémů v území.

3. Etapa: Průzkumy a rozbory zpracované samotným zpracovatelem územního plánu

Před vypracováním samotného návrhu územního plánu bylo požadováno zpracovat průzkumy a rozbory, pro seznámení zpracovatele s aktuálním stavem území a aktuálními problémy, ze kterých vyplynula řada aktuálních informací o stavu města. Tyto informace slouží projektantovi, aby návrh územního plánu dokonaleji zohlednil požadavky obce, veřejnosti a dalších aktérů v území. Průzkumy a rozbory vycházejí z terénních průzkumů, setkání se zástupci města, správců veřejné infrastruktury, důležitých aktérů v území a veřejností. Průzkumy a rozbory je možné si prohlédnout v interaktivní aplikaci.

4. Etapa: Společné jednání a veřejné projednání

Po dokončení fáze průzkumů a rozborů se přistupuje k vypracování návrhu územního plánu. Jedná se o první návrh, který se projednává s dotčenými orgány a veřejností. Pro dotčené orgány slouží společné jednání, pro veřejnost pak veřejné projednání. Dotčené orgány uplatňují k návrhu územního plánu stanoviska, veřejnost své připomínky. Obdržená stanoviska a připomínky se vyhodnocují a na základě tohoto vyhodnocení může dojít k úpravám v návrhu územního plánu.

  • Termín veřejné projednání: 27. 11. 2025.
  • Termín pro uplatnění připomínek: Připomínku je možné podat v souladu s § 97 stavebního zákona do 15 dnů ode dne konání veřejného projednání návrhu územního plánu. Připomínky je tedy možné podat do 12. 12. 2025 (včetně).

5. Etapa: Opakované veřejné projednání

V případě, že po společném jednání a veřejném projednání návrhu územního plánu dojde k jeho podstatné úpravě, je potřeba opakovat projednání. Důvodem je, aby veřejnost a dotčené orgány byly s touto podstatnou úpravou seznámeni. Dotčené orgány mohou uplatnit svá stanoviska a veřejnost může uplatnit své připomínky. Obdržená stanoviska a připomínky se vyhodnocují, a připravuje se tzv. návrh vyhodnocení stanovisek a připomínek. 

  • Termín opakovaného veřejné projednání: bude upřesněno - závisí na průběhu pořizování
  • Termín pro uplatnění připomínek: bude upřesněno - závisí na průběhu pořizování

6. Etapa: Vydání Územního plánu

Jedná se o územní plán, který byl projednán s veřejností a dotčenými orgány a o jehož vydání právoplatně rozhoduje zastupitelstvo obce.