Finanční odbor
Činnost odboru
- zpracovává nebo zajišťuje zpracování daňových přiznání k dani z příjmů právnických osob, dani z nemovitých věcí, dani z nabytí nemovitých věcí, dani silniční, dani z přidané hodnoty
- vedoucí finančního odboru je zmocněn za město podávat daňová přiznání a jednat se správcem daně v rámci zmocnění uděleného primátorem města
- spolupracuje na přípravě nových OZV v části daní a místních poplatků
- rozhoduje v II. stupni jako odvolací orgán o místních poplatcích vyměřených ÚMO
- metodicky řídí oblast daní a poplatků u města
- zpracovává návrh rozpočtu, případně rozpočtového provizoria magistrátu
- zpracovává návrh střednědobého výhledu rozpočtu
- eviduje změny rozpočtu schválené v RM nebo ZM
- provádí rozpočtová opatření v programu Navision dle schválených usneseních RM a ZM
- zpracovává měsíční, pololetní a roční přehledy plnění rozpočtu magistrátu
- zpracovává závěrečný účet a návrh finančního vypořádání magistrátu za předchozí rok a rozbor hospodaření za první pololetí běžného roku
- pro zpracování návrhu rozpočtu, střednědobého výhledu rozpočtu, závěrečného účtu apod., vyžaduje a přebírá od odborů magistrátu a městských obvodů podklady
- zpracovává hodnotící zprávu k návrhu státního závěrečného účtu
- připravuje materiály do RM a ZM k poskytnutí dotací pro MO z rozpočtu MmÚ, (včetně dotací přijatých z KÚÚK a od státních institucí),
- zajišťuje převod finančních prostředků z úřadů práce a z rozpočtu MmÚ na MO
- provádí kontroly dodržování předpisů v části rozpočtu a vykazované skutečnosti čerpání rozpočtu
- metodicky řídí rozpočtovou činnost města
- zabezpečuje účetnictví magistrátu a účetní závěrku za magistrát a město celkem,
- připravuje podklady k zabezpečení inventarizace majetku a závazků magistrátu a města
- na základě žádosti externích žadatelů vydává potvrzení o bezdlužnosti (po zaplacení správního poplatku)
- provádí bezhotovostní úhrady faktur
- připravuje smlouvy a dodatky smluv s bankami a souvisejícími subjekty o běžném platebním styku
- metodicky řídí účetnictví města
- vede účetní evidenci o společnostech 100% vlastněných městem i o společnostech s majetkovou účastí města Ústí nad Labem
- připravuje zadávací dokumentaci pro přijetí nových úvěrů
- sleduje dodržování smluvních úvěrových ujednání, zajišťuje pro banky zprávy, výpočty a další podklady vyžádané úvěrujícími bankami
Další informace
Nejdůležitější právní předpisy upravující činnost finančního odboru
- zákon 128/2000 Sb., o obcích v platném znění
- zákon 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů v platném znění
- zákon 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení výnosů některých daní územně samosprávným celkům v platném znění
- zákon 565/1990 Sb., o místních poplatcích v platném znění
- zákon 280/2009 Sb., daňový řád
- hmotně právní daňové zákony
- zákon 563/1993 Sb., o účetnictví a další předpisy platné pro účetnictví
Plné znění zákonů naleznete na Portálu veřejné správy České republiky (portal.gov.cz, do nového okna).
Jakubec Rudolf, Ing.
vedoucí finančního odboru
Tel.: +420475271670
Email: rudolf.jakubec@mag-ul.cz
Č. dveří: 509
Jméno | Pozice | č. dveří | Telefon |
---|---|---|---|
Skokanová Alžběta | ekonom/asistent | 510 | +420475271679 |
Urban Miroslav, Ing. | metodik | 507 | +420475271442 |
Wilhelmová Kateřina, Ing. | metodik daní a poplatků | 503 | +420475271686 |
Oddělení rozpočtu | |||
Piknerová Hana, Ing. | vedoucí oddělení rozpočtu | 511 | +420475271677 |
Hartmanová Martina | rozpočtář | 512 | +420475271552 |
Steklá Lucie, Bc. | rozpočtář | 505 | +420475271657 |
Stříbrná Simona, Ing. | rozpočtář | 505 | +420475271684 |
Oddělení účetnictví | |||
Valušková Pavlína | vedoucí oddělení účetnictví | 515 | +420475271673 |
Hyhlanová Jana | účetní | 502 | +420475271689 |
Joštová Kateřina | účetní | 512 | +420475271685 |
Kohlertová Alena | účetní | 504 | +420475271683 |
Kozlovská Michaela | účetní | 512 | +420475271687 |
Mizerová Jiřina | účetní | 502 | +420475271672 |
Vorlíčková Markéta | účetní | 513 | +420475271675 |