Finanční odbor
Činnost odboru
- zpracovává nebo zajišťuje zpracování daňových přiznání k dani z příjmů právnických osob, dani z nemovitých věcí, dani z nabytí nemovitých věcí, dani silniční, dani z přidané hodnoty
- vedoucí finančního odboru je zmocněn za město podávat daňová přiznání a jednat se správcem daně v rámci zmocnění uděleného primátorem města
- zajišťuje správu místního poplatku za komunální odpad tj. evidenci předpisů pohledávek, evidenci a přiřazování přijatých plateb a další související agendu, kromě vymáhání neuhrazených pohledávek a agendy s tím související
- vyřizuje dotazy, připomínky a žádosti občanů k poplatku za komunální odpad s výjimkou vymáhaných pohledávek
- zpracovává návrhy OZV v části daní a místního poplatku za komunální odpad
- rozhoduje v II. stupni jako odvolací orgán o místních poplatcích vyměřenýchÚMO
- metodicky řídí oblast daní a poplatků u města
- zpracovává návrh rozpočtu, případně rozpočtového provizoria magistrátu
- zpracovává návrh střednědobého výhledu rozpočtu
- eviduje změny rozpočtu schválené v RM nebo ZM
- provádí rozpočtová opatření v programu Navision dle schválených usneseních RM a ZM
- zpracovává měsíční, pololetní a roční přehledy plnění rozpočtu magistrátu
- zpracovává závěrečný účet a návrh finančního vypořádání magistrátu za předchozí rok a rozbor hospodaření za první pololetí běžného roku
- pro zpracování návrhu rozpočtu, střednědobého výhledu rozpočtu, závěrečného účtu apod., vyžaduje a přebírá od odborů magistrátu a městských obvodů podklady
- zpracovává hodnotící zprávu k návrhu státního závěrečného účtu
- připravuje materiály do RM a ZM k poskytnutí dotací pro MO z rozpočtu MmÚ, (včetně dotací přijatých z KÚÚK a od státních institucí),
- zajišťuje převod finančních prostředků z úřadů práce a z rozpočtu MmÚ na MO
- provádí kontroly dodržování předpisů v části rozpočtu a vykazované skutečnosti čerpání rozpočtu
- metodicky řídí rozpočtovou činnost města
- zabezpečuje účetnictví magistrátu a účetní závěrku za magistrát a město celkem,
- připravuje podklady k zabezpečení inventarizace majetku a závazků magistrátu a města
- na základě žádosti externích žadatelů vydává potvrzení o bezdlužnosti (po zaplacení správního poplatku)
- provádí bezhotovostní úhrady faktur
- připravuje smlouvy a dodatky smluv s bankami a souvisejícími subjekty o běžném platebním styku
- metodicky řídí účetnictví města
- vede účetní evidenci o společnostech 100% vlastněných městem i o společnostech s majetkovou účastí města Ústí nad Labem
- připravuje zadávací dokumentaci pro přijetí nových úvěrů
- sleduje dodržování smluvních úvěrových ujednání, zajišťuje pro banky zprávy, výpočty a další podklady vyžádané úvěrujícími bankami
Úsek 1 - Oddělení rozpočtu
- zpracovává návrh rozpočtu města, a provádí změny rozpočtu v průběhu roku
- zpracovává závěrečný účet za předchozí rok a rozbor hospodaření za uplynulé pololetí
- zpracovává měsíční přehledy o plnění rozpočtu
- zpracovává finanční vypořádání po skončení roku
- metodicky řídí rozpočtovou činnost u města
Úsek 2 - Metodik daní a poplatků
- zpracovává daňová přiznání k dani z převodu nemovitostí, dani z nemovi-tostí, darovací dani, dani z příjmů právnické osoby-města, silniční dani a daňové agendy související
- vyřizuje dotazy, připomínky a žádostí občanů k poplatkům
- plní funkci odvolacího orgánu k vyměřeným poplatkům městskými obvody a inkasním oddělením
- metodicky řídí činností daní a poplatků u města
Úsek 3 - Oddělení účetnictví
- zabezpečuje účetnictví Magistrátu a zabezpečuje účetní závěrku na město celkem
- eviduje pohledávky Magistrátu
- zabezpečuje úhrady faktur a jiných platebních povinností
- metodicky řídí účetnictví u města
Úsek 4 - Inkasní oddělení
- zajišťuje výběr poplatku za komunální odpad
Další informace
Nejdůležitější právní předpisy upravující činnost finančního odboru
- zákon 128/2000 Sb., o obcích v platném znění
- zákon 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů v platném znění
- zákon 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení výnosů některých daní územně samosprávným celkům v platném znění
- zákon 565/1990 Sb., o místních poplatcích v platném znění
- zákon 280/2009 Sb., daňový řád
- hmotně právní daňové zákony
- OZV č. 5/2012 o místním poplatku za komunální odpad
- zákon 563/1993 Sb., o účetnictví a další předpisy platné pro účetnictví
- opatření č. 1/2004 Pravidla k Fondu rozvoje bydlení na opravy a modernizace bytů
- prováděcí pokyny k Fondu rozvoje bydlení na opravy a modernizace bytů
Plné znění zákonů naleznete na Portálu veřejné správy České republiky (portal.gov.cz, do nového okna).
Poplatek za komunální odpad
- Ohlášení poplatkové povinnosti - fyzická osoba (.docx, 44 kB)
- Ohlášení poplatkové povinnosti - právnická osoba (.docx, 44 kB)
- Ohlášení nároku na osvobození (.docx, 43 kB)
- Poskytnutí kontaktních údajů (.docx, 42 kB)
- Žádost o vrácení přeplatku za komunální odpad (.docx, 38 kB)
Jakubec Rudolf, Ing.
vedoucí finančního odboru
Tel.: +420475271670
Email: rudolf.jakubec@mag-ul.cz
Č. dveří: 509