Kancelář primátora
Činnost odboru
- zajišťuje:
- styk se sdělovacími prostředky
- vyhodnocování monitoringu denního tisku
- krizovou komunikaci – poskytování důležitých informací veřejnosti, které se netýkají bezprostředních informačních opatření po vzniku havárie, ale opatření následných (např. každodenní zpravodajství po zasedání povodňového štábu o uzavírkách v dopravě, informace o možnosti čerpání humanitární pomoci apod.)
- vydávání Městských novin
- aktuální informace (aktuality, dotazy novinářů) na městském serveru (www.usti-nad-labem.cz)
- protokol – v rámci návštěv oficiálních činitelů či jinak významných osob či skupin (prezident republiky, členové vlády, poslanci, velvyslanci, zástupci partnerských měst atd.)
- přípravy projevů, vystoupení a podkladů pro členy vedení města – především pro významné politické, společenské, sportovní a kulturní akce
- běžné akce odehrávající se v regionálním prostoru (akce u pomníků, památníků, slavnostní otevírání nových staveb – nejčastěji za účasti politické reprezentace)
- zahraniční vztahy města Ústí nad Labem, udržuje vztahy s partnerskými městy
- tvorbu publikací a tiskovin na základě grafického manuálu města
- organizačně a administrativně zabezpečuje jednání ZM a RM
- zajišťuje volbu přísedících u soudu
- spolupracuje se subjekty města na aktivitách k získání domácích a zahraničních finančních dotací
Oddělení cestovního ruchu
- zajišťuje:
- propagaci města na webových stránkách města, externích turistických portálech a v tištěných médiích a regionálních televizních médiích, včetně tvorby pozvánek a článků
- PR v oblasti volnočasových aktivit na webu města – portál Volný čas, FB Volný čas, Instagram města a další
- aktualizaci www stránek města v oblastech souvisejících s cestovním ruchem
- tvorbu a podporu turistických a jiných volnočasových aktivit
- spravuje Městský rezervační systém VstupenkyÚstí (komunikace s dodavatelem rezervačního systému, vč. zajišťování pravidelného upgradu, zabezpečení, řešení případných technických problémů apod.; komunikace s organizacemi a soukromými pořadateli kulturní, příp. sportovních akcí; zadávání jednotlivých akcí a jejich následné vyúčtování; vyúčtování a přeúčtování finančních prostředků mezi organizacemi/prodejními místy; supervize a poradenství pro jednotlivá prodejní místa)
- spolupracuje s turistickými cíli ve městě a jeho okolí, včetně jejich obecné a marketingové podpory
- pořádá setkání a účastní se na setkáních informačních center a dalších subjektů cestovního ruchu (i v zahraničí)
- metodicky koordinuje činnost Cyklocentra města Ústí n. L. (distribuce infomateriálů a prodejního zboží, poskytované služby apod.)
- účastní se a realizuje samostatné projekty v cestovním ruchu (Zahájení turistické a cyklistické sezóny v Ústí nad Labem, Dny evropského dědictví, Do práce na kole atp.)
- koordinuje projekt Zdravé město Ústí nad Labem a místní Agenda 21:
- vyhlašuje a administruje Dotační program Projektu Zdravé město a místní Agenda 21
- realizuje cíle a opatření projektu Zdravé město Ústí nad Labem
- organizuje akce bezpečnostně preventivní a v rámci podporovaných kampaní (Evropský týden mobility, Dny zdraví atd.) a pořádá veřejné diskuse
- zajišťuje provoz Informačního střediska města Ústí nad Labem, které realizuje a poskytuje:
- informace o cestovním ruchu a turistice ve městě a regionu, a služby s tím spojené (zprostředkování ubytování, průvodcovské činnosti apod.)
- informace o dopravních spojeních a vyhledávání všeobecných informací, základní pomoc občanům, Wi-Fi pro veřejnost
- prodej propagačních předmětů, map a publikací o městě Ústí nad Labem a okolí, správu a provoz e-shopu
- chod výstavních prostor včetně zajištění pravidelných měsíčních výstav
- služby pro cyklisty v rámci certifikace Cyklisté vítáni
- distribuci informačních a propagačních materiálů do restaurací, ubytovacích zařízení a turistických cílů ve městě a okolí a do infocenter v zahraničí
- agendu spojenou s vydáváním Senior pasů
- týdenní provoz v hlavní sezóně, včetně státních svátků
- pořádá exkurze pro školy, odborné přednášky, semináře, tiskové konference atp.
- prodej vstupenek v rámci Městského rezervačního systému VstupenkyÚstí
Oddělení kanceláře architekta města
- je koncepční složkou města při formulování podnětů a záměrů statutárního města v rozvojových dokumentech všech typů v oblasti urbanismu, tvorby veřejných prostranství a architektury
- zajišťuje nebo zpracovává urbanistické a architektonické koncepce statutárního města Ústí nad Labem, koncepce veřejných prostranství a zeleně, při jejich přípravě zajišťuje zapojení veřejnosti, a předkládá je radě města ke schválení
- spolupracuje při přípravě rozvojových dokumentů města z hlediska urbanismu (strategický plán, akční plán, koncepční dokumenty, generely apod.), hodnotí jejich naplňování a navrhuje opatření k dosažení cílů
- na základě požadavků odboru územního plánování a stavebního řádu formuluje požadavky k zadání pro zpracování územně plánovací dokumentace a územně plánovacích podkladů
- spolupracuje s určeným zastupitelem na pořizování územně plánovací dokumentace
- zajišťuje nebo zpracovává územní studie dle platného územního plánu, zpracovává studie veřejných prostranství a spolupracuje na studiích objektů v majetku města, při jejich přípravě zajišťuje zapojení veřejnosti
- vydává stanovisko z hlediska urbanismu a architektury k investičním záměrům statutárního města Ústí nad Labem
- zajišťuje architektonické a urbanistické soutěže, workshopy a radou města schválené výsledky předává příslušným odborům jako podklad pro pořízení dalších stupňů projektové dokumentace
- poskytuje poradenskou a konzultační činnost pro zástupce města, včetně městských obvodů, pro komise a výbory města a pro příspěvkové organizace města z pohledu urbanismu a architektury
- z hlediska urbanismu a architektury zastupuje statutární město Ústí nad Labem při jednání s odbornou i laickou veřejností (s developery, investory, stavebníky, občany, projektanty)
- vydává za statutární město dílčí vyjádření k záměrům, studiím, projektům a jiným dokumentům z hlediska architektury, urbanismu, dopravy a souvisejících specializací a formuluje v něm regulační podmínky využití území
- poskytuje úřadu územního plánování údaje pro aktualizaci územně analytických podkladů z hlediska záměrů statutární města Ústí nad Labem
- vyjadřuje se k majetkoprávním úkonům projednávaných v orgánech města z hlediska jejich dopadu v oblasti urbanismu, tvorby veřejných prostranství a architektury
- spolupracuje na stanovisku ke klíčovým stavbám na území města Ústí nad Labem (VRT) a komunikuje toto téma s odbornou a laickou veřejností
Pracoviště krizového řízení (řízeno primátorem)
- zajišťuje:
- činnost pracoviště krizového řízení dle ust. § 19 odst. 2 zákona č. 240/2000 Sb. připravuje podklady pro vydání stanovisek města ve správních řízeních dle zákona o prevenci závažných havárií
- výkon státní správy pro správní obvod obce s rozšířenou působností Ústí nad Labem dle zákona č. 189/1999 Sb., o nouzových zásobách ropy
- výkon státní správy v rozsahu příslušející obci s rozšířenou působností a obci dle zvláštních zákonů
- výkon státní správy pro správní obvod obce s rozšířenou působností Ústí nad Labem dle zákona č. 222/1999 Sb., o zajišťování obrany České republiky
- výkon státní správy pro správní obvod obce s rozšířenou působností Ústí nad Labem dle zákona č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizové stavy a o změně některých souvisejících zákonů
- v oblasti krizového a havarijního plánování zajišťuje zejména:
- rozpracování úkolů, které vyplývají z krizového plánu kraje
- organizaci přípravy města na mimořádné situace
- informovanost fyzických a právnických osob o možných rizicích dle havarijního plánu, o přijatých opatřeních a se způsobem jejich provedení
- zabezpečení systému včasného informování a varování obyvatel (VISO, infokanál)
- spolupráci s Krajským úřadem Ústeckého kraje v oblasti prevence průmyslových havárií
- koordinaci činností MmÚ v době mimořádných situací a spolupráci s dalšími odbory MmÚ při zajišťování úkolů vyplývajících z krizového řízení
- spolupráci s ostatními odbory MmÚ při zpracování podkladů pro náhrady za poskytnuté služby a prostředky
- zabezpečení agendy dle zákona o utajovaných skutečnostech
- spolupráci s HZS při zpracování havarijních a krizových plánů a při řešení mimořádných událostí
- spolupráci s obvody města a obcemi, které spadají do územního obvodu města Ústí nad Labem při zabezpečování činností v oblasti krizového a havarijního plánování a při řešení mimořádných událostí
- činnost Bezpečnostní rady města
- v oblasti obranného plánování zajišťuje zejména:
- údržbu krytů CO a prostředků individuální ochrany ve vlastnictví města
- plnění úkolů obce s rozšířenou působností k zajišťování obrany státu (zajišťování věcných prostředků, zproštění vojenské služby pro osoby nezbytné pro činnost města, zajišťování pracovní povinnosti a pracovní výpomoci)
- spolupráci s Krajským vojenským velitelstvím
- rozpracování úkolů Krajského úřadu v oblasti hospodářských opatření pro krizové stavy
Interní audit (řízeno primátorem)
- vykonává kontroly podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, ve znění pozdějších předpisů a řídí se zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů
- vykonává kontroly podle vyhlášky MFČR č. 220/2013 Sb. o požadavcích na schvalování účetních závěrek některých vybraných účetních jednotek, a to u MmÚ, MO a příspěvkových organizací města
- Dotační program - Ochrana obyvatel a likvidace mimořádných událostí 2023
- Žádost o dotaci (.xls, 119 kB)
- Žádost o změnu údajů (.xls, 67 kB)
- Vyúčtování dotace (.xls, 52 kB)
Macová Romana
vedoucí kanceláře primátora a tisková mluvčí
Tel.: +420475271469
Email: romana.macova@mag-ul.cz
Č. dveří: 317
Jméno | Pozice | č. dveří | Telefon |
---|---|---|---|
Kalinová Daniela, Bc. | referent PR | 318 | +420475271848 |
Korbelová Lenka | asistent náměstka primátora | 303 | +420475271430 |
Nedvídková Kateřina | zapisovatel RM/ZM, asistent radních | 304 | +420475271531 |
Svozilová Lucie | informátor | 304 | +420475271778 |
Šmídová Lenka | ekonom/asistent primátora | 306 | +420475271776 |
Šupková Jana | asistent náměstka primátora | 312 | +420475271770 |
Tomanová Marie, Bc. | referent protokolu | 316 | +420475271520 |
Topinková Iva | asistent náměstka primátora | 303 | +420475271799 |
Vrbíčková Eliška, Bc. | referent PR | 318 | +420475271678 |
Wagnerová Liana, Bc. | organizační pracovník, asistent radního | 312 | +420475271251 |
Oddělení architekta města | |||
Havrlová Barbora, Ing.arch. | vedoucí oddělení architekta města | 604 | +420475271504 |
Oddělení cestovního ruchu | |||
Slawischová Hana, Ing. | vedoucí oddělení cestovního ruchu | 222 | +420475271128 |
Berčík Adam, Bc. | referent - informační středisko | +420475271883 | |
Fajfrová Tereza, Bc. | referent | 223 | +420475271514 |
Johanovská Nela | referent - informační středisko | +420475271883 | |
Limburská Tereza, Bc. | referent | 222 | +420475271661 |
Siládi Petra | referent - informační středisko | +420475271871 |