Standard č.13 - Vyřizování a podávání stížností

KRITÉRIUM 13A – Orgán sociálně-právní ochrany má zpracována pravidla pro podávání, vyřizování a evidenci stížností v podobě srozumitelné pro všechny klienty.

Pravidla pro podávání, vyřizování a evidenci stížností na MmÚ  jsou zpracována Směrnicí rady města 2/2022 – Pravidla pro přijímání a vyřizování petic a stížností.

Dle výše uvedeného usnesení je stížností písemné nebo ústní podání občana (skupiny občanů), ve kterém se domáhá a chrání svá domnělá práva nebo oprávněné zájmy. Za stížnost se nepovažují podání orgánů státní správy a samosprávy. Stížnosti jsou předány do 5 dnů ode dne doručení na MmÚ – Kancelář tajemníka k zaevidování. Kancelář tajemníka je oprávněn postoupit stížnost k přímému vyřízení odboru, jehož se stížnost bezprostředně týká, anebo si může vyžádat vypracování odborného stanoviska. Stížnosti zaměřené svým obsahem proti jednání konkrétních osob vyřizuje nejbližší nadřízený.

Každý klient má právo stěžovat si. Je-li stížnost vyhodnocena jako důvodná, je pojímána pozitivně a měla by vést ke zlepšení a zkvalitnění práce orgánu SPOD.

 

Použité zkratky:
MmÚ – Magistrát města Ústí nad Labem
orgán SPOD – orgán sociálně-právní ochrany dětí